сряда, 16 ноември 2022 г.

Как да помогнем за осъвременяване на обучението по философия в системата на държавното образование у нас?

Днес ми хрумна да подема една нова инициатива, за което ми се наложи да напиша следното отворено писмо до директорите на няколко пловдивски и софийски гимназии:

До директорите на: 

Хуманитарна гимназия "Св. Кирил и Методий" - Пловдив,

Математическа гимназия "Акад. Кирил Попов" - Пловдив,

ПГЕЕ "ТЕТ Ленин" - Пловдив,

Национална Търговска гимназия - Пловдив

Английска гимназия - Пловдив,

СУ "Патриарх Евтимий" - Пловдив,

СУ "Паисий Хилендарски" - Пловдив,

Френска езикова гимназия „Антоан дьо Сент-Екзюпери - Пловдив,

СМГ "Паисий Хилендарски" - София

91 Немска езикова гимназия „Проф. К. Гълъбов“ - София

164 ГПИЕ "МИГЕЛ ДЕ СЕРВАНТЕС" - София

Първа английска гимназия - София

22 СЕУ „Георги С. Раковски“ - София

9 ФЕГ "Алфонс дьо Ламартин"

119 СУ „Академик Михаил Арнаудов“

51 Средно училище „Елисавета Багряна“ 

56 СУ „Проф. Константин Иречек“ - София

До г-н Коста Костов, национален експерт по философия в МОН,

До г-жа Антоанета Пакова, Началник на РУО-Пловдив,

До г-жа Ваня Кастрева, Началник на РУО-София

До г-жа Лилия Енчева-Христова, Обществен посредник в гр. София

До инж. Борислав Стаматов, Обществен посредник в Пловдив

ДО МЕДИИТЕ


Как да помогнем за осъвременяване на обучението по философия в системата на държавното образование у нас?

Отворено писмо от Ангел Грънчаров, остракиран от системата на образованието учител по философия и гражданско образование от Пловдив

Уважаеми госпожи и господа директори на гимназии,

Целият ми съзнателен живот след дипломирането ми през 1983 г. премина в преподаване на философия (ако не броим периода след 2017 г., когато една изживяваща се като охранителка на системата директорка не ме опраска-уволни със смехотворния, абсурден и сюрреалистичен, но за сметка на това не по-малко обиден мотив "не става за учител, липса на качества да бъде учител, т.е. пълен некадърник"!). Както и да е, но този скандал свидетелства за плачевното състояние на бюрократизираната до крайност система на образование и за безпределния произвол, за феодалното по естеството си самодържавие на някои самозабравили се директори на училища, покровителствани от висшестоящите не по-малко самозабравили се чиновници в РУО и МОН. (Прочети ЦЯЛАТА ПУБЛИКАЦИЯ)

Няма коментари:

Публикуване на коментар