петък, 18 септември 2015 г.

От нас зависи какво ще бъде!


КАКВО ОЧАКВАШ ОТ НОВАТА УЧЕБНА ГОДИНА?

Репортаж от мястото на събитието ЕГ ”Пейо Яворов” в гр. Силистра, написан от Михаела Тимофеева

Най-любимият звук на всеки ученик е последният звънец за учебната година, а най-омразният ни – първият звънец. На мен ми беше деветият първи учебен ден и ентусиазмът ми, да си призная, изчезна още с виждането на Езикова гимназия в далечината и се върна почти толкова бързо като видях съученици и учители. Спомних си за обещанието, което положих пред най-добрите си приятели, че уж тази година ще съм отговорна и позитивна - и просто се усмихнах на всички.

Откриването мина с поздравителни адреси за началото на училище, зайците, пардон, осмокласниците, им изляха едно канче с вода да имат една успешна първа година и така всички влязохме за едни петнадесетминутни часове. От една година не бях чувала и виждала физика, химия, биология, география, история, имам и два нови предмета; общо взето хич не мога да се оплача, че ще имам скучна учебна година. Особено пък с изключителните хора, които се намират в ЕГ и особено пък с новият доброволец от Америка, господин Маккинли Олдън:

- Какво очакваш от новата учебна година?

- Наистина исках да работя в академичната сфера. Надявам се през 2015/2016 да натрупам едно огромно количество прекрасни спомени не само в областта на преподаването, но и с учениците. За разлика от учителя миналата година (Майкъл Пелехач), искам да се съсредоточа върху изграждането на самата силистренска общност, вместо да мисля глобално.

- Винаги питам чужденци каква е разликата между България и родната им страна. Кое беше това, което ти е породило най-голямо впечатление за държавата ни?

- В Америка доста често се случва да не познаваш дори съседите си. САЩ е огромна страна, а щатът ми (Джорджия) е горе-долу с размерите на България. Тук сякаш всеки познава всеки. Харесва ми близостта между хората – поддържането на някакви взаимоотношения изглежда далеч по-лесно, което може би се дължи и на факта, че като народ сте доста емоционални.

Взех едно доста кратичко интервю и от Мечо, китарист в групата Blood Sugar:

- Усещаш ли някаква промяна от края на миналата учебна година и досега?

- Определено има такава, да.

- Поставил ли си си някакви определени цели за 2015/2016 учебна година?

- Фокусът ми е върху подготовката за влизане в МОНТФИЗ.

- С каква специалност?

- Решил съм да вляза с Театър.

- Върху кой предмет си решил да наблегнеш?

- Определено литературата. Но като цяло очакването ми за новата година е да е година изпълнена с цветове, да е интересна. Имаме нов учител Ваня Игнатова по литература и към нея имам много добри очаквания.

И Димитър Пецов, който продължава с интервютата:

Какво очакваш от новата учебна година?

Илиян Китанов (Кили): Очаквам като цяло само положителни емоции, много усмивки, забава и учене, добри преживявания в различни среди, в смисъл да натрупам опит.

Допълнителен въпрос към Илиян: С новия доброволец от Америка нещо замислили ли сте?

Илиян: Все още не сме общували с него много задълбочено. Може би да, в смисъл, че изглежда някакъв, такъв, отворен човек, с идеи. И да, може да се получи нещо.

Маргарита Николаева 11 клас: Очаквам повече знания и практически умения. По-малко стрес, който сами си създаваме. Повече хижи с класа. Като цяло повече забавления. Повече да релаксираме, отколкото да натоварваме сами себе си.

Деница Добрева 11 клас: В момента, в който ми зададе този въпрос, се сетих за часа по български език и литература при г-жа Ваня Игнатова. Която веднага в началото си каза всички предложения, всички идеи и аз се почувствах супер-позитивно настроена като цяло за този час и после започнах да си мисля колко яка ще бъде тази учебна година. Защото очаквам: по-малко стрес… Дано! Определено ще имаме повече време за себе си, за учене и т.н. ... очаквам много възможности, много голяма позитивност, да съм по-сериозна.

Християн Бачков 11 клас: От новата учебна година, в личен план, очаквам да бъда по-сериозен, по-отговорен, повече колаборация с даскалите - от моя страна с тях. И да има не просто сухо, глупаво учене - безцелно, а нещо повече, нещо което да е интересно, да ни научи на нещо, а не само да ни „влезе” в главите за 3 дена и после да „излезе”… а после „защо не сте се справили на теста?”

Доротей Недков (Дъри) 11 клас: През новата учебна година очаквам да постигна неща, които очаквам от три години насам…

Бачков го прекъсва и се провиква: Шестица по физика!!!

Доротей му отговаря и продължава: Бачи, аз съм на по-високи цели… (Всички ахкат с възклицание.)

Очаквам да бъде трудна, изпълнена с труд… имам нещо, което трябва да постигна от три години насам… но е тайна.

Симеон 10 клас: Не мога да кажа, че имам големи очаквания, но очаквам да бъде интересна година. Имаме нови предмети в училище и вероятно ще бъде още по-натоварено. Абе интересничко ще бъде… със сигурност няма да ми е скучно.

Магдалена Трендафилова 11 клас: От новата учебна година очаквам да се усъвършенствам като човек, да получа много повече знания и да открия коя съм.

И отново Михаела Тимофеева: Усещам как това далеч няма да е една скучна учебна година – но това е изцяло в нашите ръце. :-)

Няма коментари:

Публикуване на коментар